tisdag 15 december 2009

Intro

I denna blogg kommer du att kunna följa Bobo, Malin och TK - BMT, på deras månadslånga resa i Australien. Tanken är att vi skall resa den östra kusten från Sydney upp till Cairns vilket är en sträcka på ca 300 mil och som kommer att ta drygt 4 veckor att beta av. Därefter flyger vi till Melbourne för att känna staden på pulsen under Australian Open. Tre dagar blir vi där innan det blir en kort flygresa till Sydney och ett dygns övernattning innan hemresan.

Resan drar igång söndagen den 20 december kl 18.05 då det är take off med Air China från Arlanda flygplats. En 8 timmar och 40 minuters flygresa tar oss till Beijing där vi måste fördriva tiden i knappt 6 timmar. En uppfriskande 12 timmars resa senare landar vi i Sydney kl 06.15 på morgonen den 22 december. Äventyret kan börja.

3 kommentarer:

  1. Som första kommentar vill jag bara uttrycka min fulla avundsjuka kring denna resa. Ett år vistades jag i landet som student och det var baske mig det bästa jag har gjort. Ni kommer att få det helt jäkla super. TK har fått en hel del tips på vilka ölsorter som är de bästa etc.

    Gör precis allt och tänk på att varenda jäkla insekt/djur är dödligt!


    All the best!

    Björn

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med föregående kommentar, och önska er en trevlig resa. Njut av ändlösa historier och utsikten i the Pyloms (och hälsa min gamla kollegor!), svalka törsten med en Beez Neeze och en half/half pizza med krokodil/och något annat spännande. Små men speciella1 :-) Är ni fortfarande hungriga efter en kort promenad i The Rocks så kan ni avnjuta pannkakor i alla dess former på Pancakes on the Rock, men är ni mer sötsugna så skapa er egen glasssmak på Cold Rocks (finns bla på Haymarket och i Manly!) medan ni njuter av omgivningen! Eller hör den kritvita sanden knaka under fötterna när ni går på Whitehaven Beach och njuter av Barriärrevets fantastiska omgivning och spanar efter sköldpaddor och rockor. Eller dricker en kall Tooheys eller Carlton och har frågesport med kapsylerna. Nä, jag är inte alls avis... :-)
    Ha det helt fantastiskt underbart och glöm inte att posta ett och annat kort så vi vet hur ni ser ut när ni kommer hem! :-)

    Take care mates!

    SvaraRadera
  3. Kommer med spänning följa er resa. De är med Australien Open låter ju fantastiskt. Lycka till och trevlig resa.

    Mattias

    SvaraRadera